1. Send et udbud afsted

Udfyld formularen på Mybanker.dk

2. Læn dig tilbage

Sammenlign bankernes priser og renter

3. Vælg din nye bank

8/10, der får tilbud, kan opnå besparelser ved at skifte bank

Bedste bank 2017

 

Bankundersøgelse af den bedste bank 2017

Bedste bank 2017: I Mybankers bankundersøgelse 2017 afsløres en udbredt tilfredshed hos Nordjyske Bank og dennes kunder, som sender banken til tops i feltet og undersøgelsen af de 17 banker og pengeinstitutter.

Det er fortsat de største banker der scorer lavest på undersøgelsen. Det er konkurrencedygtige priser, kompetent rådgivning og en brugervenlig / nem netbank, som de loyale danke kunder sætter mest pris på hos deres bank.

Det er Nordjyske, der flyver til tops på bankundersøgelsen 2017. Ca. 1.500 danskere har deltaget i undersøgelsen og de har sendt to jyske banker i top tre i bankundersøgelsen over de bedste banker i Danmark.

De store banker performer mindre godt sammenlignet med de lidt midnre banker. Jyske Bank er med i top-10, Nordea ligger på 12. pladsen, Nykredit på nr. 13, Danske Bank blev nr. 14 og en af landets helt store banker – Sydbank – blev nr 17. og indtog dermed sidstepladsen.

Bedste bank 2017

Pengeinstitut Kundetilfredshed 2017
Nordjyske Bank 81,00%
VestjyskBANK 77,00%
Handelsbanken 75,00%
Arbejdernes Landsbank 68,00%
Alm. Brand Bank 67,00%
Lån og Spar Bank 65,00%
Spar Nord Bank 63,00%
Bank Nordik 63,00%
Sparekassen Sjælland 61,00%
Jyske Bank 61,00%
Sparekassen Kronjylland 60,00%
Nordea 60,00%
Nykredit 58,00%
Danske Bank 53,00%
Ringkjøbing Landbobank 52,00%
Sparekassen Vendsyssel 50,00%
Sydbank 50,00%

For at blive en succes hos de danske bankkunder, handler det i høj grad om at være den bedste bank eller i hvertfald at kunne tilbyde konkurrencedygtige priser på bankprodukter.

Nordjyske Bank vinder bankundersøgelsen for 2017 lavet af Mybanker som den bedste bank, og de indtog førstepladsen på baggrund af bl.a. deres konkurrencedygtige priser, en nem netbank og serviceminded rådgivning til deres kunder.

Danskerne sætter mest pris på følgende 3 egenskaber hos en bank:

  • Billige priser
  • En nem og enkel netbank
  • Serviceminded og kompetent rådgivning

Der er også en større efterspørgsel fra de danske bankkunder på mere gennemsigtighed og en sund økonomi i deres bank. Der er dog også en anden tendens, der gør sig gældende, nemlig at kun hver 5. dansker vægter en lokal filial højt hvilket vidner om at vi er blevet dygtigere til banker online. Du kan også overveje skift bank online ved at prøve skift bank tjenesten.

Hvor tilfredse er de nuværende bankkunder?

  • 2017
  • 2016

De danske bankkunder er overordnet loyale overfor egen bank. 55% af de deltagende i Mybankers undersøgelse har været i deres pengeinstitut i mere end 10 år, hvilket er et udtryk for at bankkunderne har en vis loyalitet.

Der er dog en del fleksibilitet at spore i markedet, for mere end hver 4. har skiftet bank indenfor de sidste 5 år og endnu flere overvejer at skifte i nærmere fremtid.

Næsten halvdelen af de danske bankkunder overvejer at skifte bank. Og hver 8. overvejer det endda rigtig kraftigt, men er bange for at det kræver en masse tid og energi – og penge – at skifte bank. Men det gør det ikke.

Netop vores vision på Skiftbank.dk og Mybanker.dk er at gøre det så nemt som muligt at skifte bank online. ”Vi kan se af undersøgelsen, at næsten hver anden overvejer bankskifte. Desværer bliver mange af dem holdt tilbage af den overbevsning, at det kan være meget tidskrævende og dyrt. Det er i mange tilfædle en myte, som vi meget gerne vil være med til at aflive,” siger Peter Jensen, kommunikationschef i Mybanker.

+2.500 danskere benytter sig hver eneste måned af Skift bank funktionen og får dermed selv muligheden for at opleve, at et bankskifte hverken behøver være dyrt eller besværligt. Vi håber at endnu flere vælger at benytte sig af tjenesten så danskerne undgår at betale for meget i banken.

Anbefalede banker: Hvilke banke har flest kunder der vil anbefalde deres pengeinstitut til andre

Bank 2017 2016 2015
Nordjyske Bank 87.50% 91% 85%
VestjyskBANK 86.36% 71% 87%
Handelsbanken 81.25% 76% 73%
Alm. Brand Bank 79.49% 83% 86%
Sparekassen Vendsyssel 79.17% 75% 77%
Arbejdernes Landsbank 77,42% 85% 83%
Jyske Bank 75,15% 69% 80%
Sparekassen Sjælland 75,00% 75% 91%
Bank Nordik 74,07% 68% 62%
Sparekassen Kronjylland 73,33% 57% 72%
Lån og Spar Bank 70,89% 85% 88%
Nykredit 69,86% 56% 78%
Nordea 68,63% 55% 63%
Sydbank 67,19% 67% 73%
Danske Bank 66,26% 64% 62%
Spar Nord Bank 63,24% 78% 70%
Ringkjøbing Landbobank 61,90% 58% 81%

Højeste prioritet ved bankvalg

Hvad er vigtigt at have i sin bank? 2017 2016 2015
Produkter der er konkurrencedygtige 56% 58% 62%
God og overskuelig netbank 49% 53% 63%
Kemi med bankrådgiver 33% 40% 36%
Produkter der er gennemskuelige 29% 35% 33%
Bankens økonomi 23% 26% 31%
Filial lokalområder 19% 19% 18%
Adgang til rådgivningsspecialister 18% 19% 18%
Gode mobile løsninger 17%
Bankens værdier og visioner 7% 8% 5%
Bankens image / omdømme 7% 8%
Andet 6% 6% 5%
Banken tager ansvar for miljøet og samfundet 5% 5% 4%
Mulighed for kontakt med min bank i aftentimerne 3% 5% 4%
Bankens involvering i lokalområdet 2% 2% 2%

Bankpriser - Har banken konkurrencedygtige produkter?

Bank 2017 2016 2015
Nordjyske Bank 75% 57% 60%
Lån & Spar Bank 73% 72% 68%
Sparekassen Kronjylland 73% 30% 39%
Arbejdernes Landsbank 70% 69% 61%
Alm. Brand Bank 69% 65% 82%
Handelsbanken 59% 69% 50%
Ringkjøbing Landbobank 57% 0% 0%
Sparekassen Sjælland 57% 58% 68%
BankNordik 52% 45% 50%
Nykredit 51% 42% 56%
Sparekassen Vendyssel 50% 0% 0%
Spar Nord Bank 40% 51% 51%
VestjyskBANK 39% 65% 78%
Jyske Bank 36% 56% 52%
Danske Bank 35% 38% 40%
Nordea 32% 35% 35%
Sydbank 28% 36% 47%
Kategorier