Bedste bank 2017: I Mybankers bankundersøgelse Bedste Bank 2017 afsløres en udbredt tilfredshed hos Nordjyske Bank og dennes kunder, som sender banken til tops i feltet og undersøgelsen af de 17 banker og pengeinstitutter.
Det er fortsat de største banker, der scorer lavest på undersøgelsen. Det er konkurrencedygtige priser, kompetent rådgivning og en brugervenlig / nem netbank, som de loyale danske kunder sætter mest pris på hos deres bank.
Det er Nordjyske, der flyver til tops på bankundersøgelsen 2017. Ca. 1.500 danskere har deltaget i undersøgelsen, og de har sendt to jyske banker i top tre i bankundersøgelsen over de bedste banker i Danmark.
De store banker performer mindre godt sammenlignet med de lidt mindre banker. Jyske Bank er med i top-10, Nordea ligger på 12. pladsen, Nykredit på nr. 13, Danske Bank blev nr. 14 og en af landets helt store banker – Sydbank – blev nr 17. og indtog dermed sidstepladsen.
For at blive en succes hos de danske bankkunder, handler det i høj grad om at være den bedste bank eller i hvert fald at kunne tilbyde konkurrencedygtige priser på bankprodukter.
Nordjyske Bank vinder bankundersøgelsen for Bedste Bank 2017 lavet af Mybanker som den bedste bank. De indtog førstepladsen på baggrund af blandt andet deres konkurrencedygtige priser, en nem netbank og serviceminded rådgivning til deres kunder.
Danskerne sætter mest pris på følgende 3 egenskaber hos en bank:
- Billige priser
- En nem og enkel netbank
- Serviceminded og kompetent rådgivning
Der er også en større efterspørgsel fra de danske bankkunder på mere gennemsigtighed og en sund økonomi i deres bank. Der er dog også en anden tendens, der gør sig gældende. Kun hver 5. dansker vægter en lokal filial højt, hvilket vidner om at vi er blevet mere vant til banker online. Du kan også overveje skift bank online ved at prøve skift bank tjenesten.
De danske bankkunder er overordnet loyale overfor egen bank. 55% af de deltagende i Mybankers undersøgelse har været i deres pengeinstitut i mere end 10 år. Det er et udtryk for at bankkunderne har en vis loyalitet.
Der er dog en del fleksibilitet at spore i markedet, for mere end hver 4. har skiftet bank indenfor de sidste 5 år og endnu flere overvejer at skifte i nærmere fremtid.
Næsten halvdelen af de danske bankkunder overvejer at skifte bank. Og hver 8. overvejer det endda rigtig kraftigt, men er bange for at det kræver en masse tid og energi – og penge – at skifte bank. Men det gør det ikke.
Mission og vision
Netop vores vision på Skiftbank.dk og Mybanker.dk er at gøre det så nemt som muligt at skifte bank online. ”Vi kan se af undersøgelsen, at næsten hver anden overvejer bankskifte. Desværer bliver mange af dem holdt tilbage af den overbevsning, at det kan være meget tidskrævende og dyrt. Det er i mange tilfædle en myte, som vi meget gerne vil være med til at aflive,” siger Peter Jensen, kommunikationschef i Mybanker.
+2.500 danskere benytter sig hver eneste måned af Skift bank funktionen og får dermed selv muligheden for at opleve, at et bankskifte hverken behøver være dyrt eller besværligt. Vi håber at endnu flere vælger at benytte sig af tjenesten så danskerne undgår at betale for meget i banken.